Όποιος προσπαθεί να παίξει στοίχημα με μεγαλύτερη μεθοδικότητα, συχνά καταλήγει να οργανώνει το παιχνίδι του βάσει στατιστικών. Κάποιων σταθερών στοιχείων, δηλαδή, που τον βοηθούν να κάνει επιλογές βάσει συγκεκριμένου σκεπτικού κι όχι διαφορετικού κάθε φορά, έτσι ώστε να μπορεί να ελέγξει και αν αυτές επιβεβαιώνονται.
Υπάρχουν αρκετές τέτοιες στρατηγικές, από απλές ως σύνθετες. Δύο, όμως, απ’ αυτές έχουν χαρακτηριστεί «ανάποδες». Κι αυτό διότι «διαβάζουν» διαφορετικά συγκεκριμένα δεδομένα, στα οποία η στοιχηματική μάζα δίνει εντελώς διαφορετική χροιά: Τη φόρμα και τον τζίρο. Μια «λογική» στρατηγική προτρέπει τον παίκτη να μην ακολουθήσει την ομάδα που έρχεται από κακό σερί αποτελεσμάτων ή να βάλει τα λεφτά του εκεί που τα βάζουν οι πολλοί. Οι δύο στρατηγικές που θα αναλύσουμε οδηγούν στο ακριβώς αντίθετο συμπέρασμα.
FAVORITE REACTION (ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΤΟΥ ΦΑΒΟΡΙ)
Η στρατηγική βασίζεται στην εκμετάλλευση των μεγαλύτερων αποδόσεων που δίνονται σ’ ένα φαβορί μετά από ένα άτυχο αποτέλεσμα. Από τη στιγμή που η μεγάλη πλειοψηφία των παικτών ποντάρει με βάση την τελευταία εντύπωση, είναι δεδομένη η μεγαλύτερη «καχυποψία» σ’ ένα φαβορί αν προέρχεται από ήττα, ανεξάρτητα αν αυτή μπορεί να δικαιολογηθεί (έγινε π.χ. σ’ ένα παραδοσιακό ντέρμπι στην έδρα του αντιπάλου) ή ήταν προϊόν περισσότερο ατυχίας παρά ανικανότητας.
Η τελευταία εντύπωση είναι ότι η ομάδα δεν έπαιξε καλά και σχεδόν πάντα η απόδοσή της θα είναι μεγαλύτερη απ’ αυτή που θα δινόταν αν είχε νικήσει το προηγούμενο παιχνίδι της. Με δεδομένο, λοιπόν, ότι μία καλή ομάδα είναι πιο πιθανό να επανέλθει στις επιτυχίες μετά από μία γκέλα παρά να κάνει και δεύτερη συνεχόμενη, επιλέγουμε να ποντάρουμε στον δυνατό του ζευγαριού την ώρα που η στοιχηματική μάζα φαίνεται να του γυρίζει την πλάτη.
Ενάντια στη λογική των άλλων
Αποτελεί έναν σίγουρο τρόπο να πετυχαίνουμε σχετικά υπερτιμημένες αποδόσεις, αυτές είναι που δίνουν και το μακροχρόνιο κέρδος. Κι επίσης τις περισσότερες φορές δεν παίζουμε ενάντια στη λογική του μπουκ, αλλά παικτών όπως είμαστε κι εμείς. Ο μπουκμέικερ μπορεί να μην συμφωνεί με τη διαμόρφωση μιας απόδοσης, όμως αναγκάζεται να την προσφέρει από το τζίρο που παίρνει σε κάθε σημείο. Οι μεγαλύτερες αποδόσεις σε φαβορί είναι κατά μεγάλη πλειοψηφία αποτέλεσμα τζίρου των παικτών παρά απόφασης του μπουκ.
Η αντίδραση στο φαβορί έχει δύο πρακτικούς τρόπους πονταρίσματος, τον κανονικό και στο live. Στον κανονικό δεν κάνετε τίποτα παραπάνω από το να «απομονώνετε» στο παιχνίδι σας τις δυνατές ομάδες κάθε πρωταθλήματος, οι οποίες την περασμένη αγωνιστική δεν νίκησαν, και να εξετάσετε τις πιθανότητες που έχουν να επιστρέψουν στις νίκες.
Κερδοφόρα και τα εκτός
Στην ανάλυση αυτής της θεωρίας πολλά σχετικά βιβλία προσθέτουν και το να επιλέγεται μόνο εντός έδρας αγώνες και όντως η πιθανότητα επιβεβαίωσης είναι μεγαλύτερη. Όταν, όμως, η γκέλα της καλής ομάδας γίνεται εντός έδρας και ακολουθεί αγώνας εκτός έδρας, η απόδοση που θα δοθεί το φαβορί αυξάνεται ακόμα περισσότερο και καλύπτει (πολλές φορές με το παραπάνω) το μικρότερο ποσοστό επιβεβαίωσης.
Αν υπάρχει η δυνατότητα live betting μπορείτε να ρισκάρετε ότι τα… απόνερα της γκέλας θα επηρεάσουν την καλή ομάδα στην αρχή του νέου της αγώνα, οπότε ποντάρετε στη νίκη της μετά το 10λεπτο ή 20λεπτο του ματς, όπου η απόδοσή της θα έχει ανέβει κι άλλο. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, πρέπει να έχετε αποφασίσει πριν σε ποια απόδοση θα τοποθετηθείτε και να μην παρασυρθείτε, ούτε και να εκνευριστείτε αν η ομάδα σας προηγηθεί πριν τοποθετήσετε το στοίχημα.
HEAVY BOAT THEORY
Η ονομασία αυτής της στρατηγικής προέρχεται από μια παραδοσιακή κινέζικη ναυτική παροιμία, γνωστή σ’ όλη την περιοχή της Νοτιοανατολικής Ασίας: «Όσο πιο βαρύ είναι το πλοίο, τόσο πιο εύκολα βυθίζεται». Στη αργκό σημαίνει ότι όσο πιο πολλά χρήματα έχουν τοποθετηθεί σ’ ένα στοίχημα, τόσο πιο εύκολο είναι να «σπάσει». Στην ευρωπαϊκή στοιχηματική ορολογία η συγκεκριμένη στρατηγική ονομάζεται «against the popular bets», κόντρα στα δημοφιλή στοιχήματα.
Γνωρίζουμε ότι με την ανάλυση της θεωρίας αυτής κοντράρουμε απόλυτα μια ολόκληρη φιλοσοφία. Μια από τις πιο «ψαγμένες» πληροφορίες που υποτίθεται ότι μπορεί να πάρει ένας παίκτης πριν τοποθετήσει το στοίχημά του είναι… πόσοι άλλοι συμφωνούν μαζί του! Ποιος είναι ο τζίρος, δηλαδή, στο συγκεκριμένο σημείο.
Άνθρακες οι «χρυσές» πληροφορίες!
Πληροφορίες όπως «οι τελευταίες αλλαγές στην Ασία», ο τζίρος που γίνεται στους ασιάτες μπουκ, οι οποίοι παραδοσιακά παίρνουν και τα μεγαλύτερα ποσά, θεωρούνται… χρυσάφι από την πλειοψηφία των παικτών, που σπεύδουν να τοποθετήσουν τα χρήματά τους εκεί που βρίσκονται οι μεγαλύτεροι τζίροι. Για να διαπιστώσουν κάποιες ώρες αργότερα ότι δεν αρκεί να συμφωνούν πολλοί παίκτες σ’ ένα σημείο για να επιβεβαιωθεί.
Υπάρχουν συγκεκριμένες ιστοσελίδες ή ακόμα και τηλεφωνικές γραμμές υψηλής χρέωσης, που προσφέρουν στους πελάτες τους αυτού του είδους την ενημέρωση για τους τζίρους. Οι περισσότερες απ’ αυτές δεν κάνουν τίποτε άλλο από το να… αναμασούν πληροφορίες που οι ίδιες οι εταιρείες στοιχήματος παρουσιάζουν ελεύθερα.
Ορισμένες, μάλιστα, απ’ αυτές στην πρώτη τους σελίδα παρακινούν τους παίκτες-πελάτες τους να ποντάρουν καθημερινά σε ένα ή περισσότερα από τα πιο δημοφιλή στοιχήματά τους, μάλιστα υπολογίζουν και το πιθανό κέρδος που θα είχε ο παίκτης! Θα το έκαναν αυτό οι εταιρείες αν φοβούνταν αυτόν τον τρόπο παιχνιδιού; Κάθε άλλο, απεναντίας θα προσπαθούσαν να καταχωνιάσουν αυτές τις πληροφορίες, ώστε να μην τις ανακαλύπτουν οι παίκτες με κανέναν τρόπο.
Στο τελευταίο μισάωρο
Ο μόνος λόγος για να ακολουθήσουμε τέτοιες «αλλαγές στην Ασία» είναι να έχουμε άμεση ενημέρωση για μεγάλα πονταρίσματα που γίνονται συνήθως λίγο πριν την έναρξη των αγώνων (μισή ώρα και λιγότερο) όχι από το σύνολο των παικτών, αλλά από μεμονωμένους μεγαλοπαίκτες, που μπορούν μ’ ένα ποντάρισμά τους να επηρεάσουν την απόδοση του μπουκμέικερ.
Οι συγκεκριμένες πληροφορίες αξίζουν πραγματικά, όμως είναι εξαιρετικά δυσεύρετες, απαιτούν ισχυρές και μακροχρόνιες σχέσεις με ασιάτες μπουκ και δεν είναι ορατές σε κοινή θέα. Και δεν έχουν σχέση με τη δημοφιλία ενός στοιχήματος, δεδομένου ότι σ’ αυτή την περίπτωση ο μεγάλος τζίρος δεν έρχεται από πολλούς παίκτες που συμφωνούν σ’ ένα σημείο, αλλά από λίγους, οι οποίοι όμως ποντάρουν τόσα χρήματα, που… βαραίνουν από μόνοι τους το καράβι.
Παίζουμε υπερτιμημένη απόδοση
Η κόντρα σ’ ένα πολύ δημοφιλές στοίχημα που συγκεντρώνει τεράστιο τζίρο δεν εξηγείται λογικά, ποδοσφαιρικά. Ούτε και είμαστε υπέρ ανάλυσης θεωριών συνωμοσίας, ότι οι μπουκμέικερ «συνεννοούνται» με τις ομάδες κι όταν ένα παιχνίδι φορτώνεται πέρα από κάποια όρια «σπάει» για να τους αποφέρει κέρδη. Ο κόσμος του στοιχήματος, όπως και οτιδήποτε άλλο σχετίζεται με πολλά χρήματα, δεν είναι αγγελικά πλασμένος, αλλά όσο μακρύτερα μείνουμε απ’ αυτά, τόσο το καλύτερο. Στο κάτω-κάτω, αν είμαστε απόλυτα πεπεισμένοι ότι συμβαίνει κάτι τέτοιο, μας… ευνοεί στον τρόπο παιχνιδιού που προτείνουμε. Μπορεί οι περισσότεροι να χάσουν τα χρήματά τους, αλλά εμείς θα κερδίσουμε.
Η στοιχηματική λογική που κρύβεται πίσω από τη στρατηγική δεν διαφέρει από την προηγούμενη. Ο υπερβολικός τζίρος που γίνεται σε δημοφιλή σημεία αναγκάζει τον μπουκμέικερ, για να διαχειριστεί τον κίνδυνο της ήττας, να κατεβάσει την απόδοση του φαβορί και αντίστοιχα να ανεβάσει αυτή του αουτσάιντερ. Ποντάροντας στη heavy boat theory έχουμε εξασφαλισμένο ότι παίζουμε μια υπερτιμημένη απόδοση, που αξίζει σε σχέση με τις πιθανότητές της να επιβεβαιωθεί.