Ένα ασφυκτικό πλαίσιο λειτουργίας της αγοράς τυχερών παιχνιδιών αναμένεται να τεθεί σε ισχύ, που στόχο θα έχει να εξαλείψει φαινόμενα ξεπλύματος μαύρου χρήματος και δικαιολόγησης αθέμιτων εσόδων.
Μάλιστα στις ρυθμίσεις περιλαμβάνεται η δημιουργία ενός μοναδικού Ηλεκτρονικού Αριθμού Παίκτη και η λειτουργία ενός νέου Πληροφοριακού Συστήματος Εποπτείας και Ελέγχου (ΠΣΕΕ) μέσω του οποίου η Επιτροπή Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων (ΕΕΕΠ) θα μπορεί να παρακολουθεί ακόμη και σε πραγματικό χρόνο τις συναλλαγές των παικτών. Προωθείται δηλαδή ένα ασφυκτικό πλαίσιο λειτουργίας της αγοράς που στόχο έχει να εξαλείψει τυχόν φαινόμενα ξεπλύματος μαύρου χρήματος και δικαιολόγησης αθέμιτων εσόδων. Επιπλέον καθορίζεται πρώτη φορά φορολόγηση των κερδών παικτών η οποία ανέρχεται σε 10% επί των κερδών που σημειώνονται μέσα σε μια χρονιά. Η εκκαθάριση του φόρου θα γίνει μαζί με τη φορολογική δήλωση του παίκτη.
Είναι όπως εξηγεί το “kathimerini.gr”, ίσως η πρώτη χώρα που νομοθετεί τη φορολογία κερδών των παικτών από online παίγνια, αλλά φαίνεται ότι η κυβέρνηση δεν μπορεί να απεμπολήσει τα 80 εκατ. ευρώ που εισπράττει ετησίως από τους παίκτες των παιγνίων. Από αυτά το 90% προέρχεται από τον ΟΠΑΠ και μόλις το 10% από τις εταιρείες διαδικτυακών τυχερών παιγνίων. Σημειώνεται ότι τα τελευταία τρία έτη, οι προσωρινά αδειοδοτημένοι πάροχοι έχουν καταβάλει στο ελληνικό Δημόσιο περί τα 18 εκατ. ευρώ ως φορολογία κερδών των παικτών τους.
Μεγάλη σημασία έχει ακόμη ότι στο σχέδιο νόμου, εμμέσως πλην σαφώς, αναγνωρίζεται το μονοπώλιο του ΟΠΑΠ στα διαδικτυακά «φρουτάκια». Οι δύο τύποι άδειας που προβλέπονται στο σχέδιο νόμου, αφορούν σε τυχερά παίγνια στοιχηματισμού και στα λοιπά παίγνια. Στην πρώτη κατηγορία το μονοπώλιο του ΟΠΑΠ λήγει το 2020, αλλά στην δεύτερη κατηγορία δεν ορίζεται το είδος των παιγνίων που περιλαμβάνονται σε αυτά. Ετσι δεν ορίζεται σαφώς και ρητώς η κατηγορία των παιγνίων που βασίζονται σε γεννήτριες τυχαίων αριθμών, βάση των οποίων λειτουργούν τα VLTs του ΟΠΑΠ.
Πάντως, πολλοί θεωρούν ότι η ψήφιση του σχεδίου νόμου θα πάρει πολύ χρόνο και πιθανώς να μην προλάβει να ψηφιστεί από την κυβέρνηση. Και αυτό επειδή το τελικό σχέδιο νόμου θα πρέπει αναρτηθεί την υπηρεσία TRIS της Γενικής Διεύθυνσης Εσωτερικής Αγοράς της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Αν συμβεί αυτό, για τουλάχιστον τρεις μήνες δεν θα μπορεί να ψηφιστεί στην ελληνική Βουλή. Ως συνέπεια η ψήφισή του από τη Βουλή είναι ζήτημα που θα απασχολήσει την επόμενη χρονιά. Η διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου λήγει στις 5 Οκτωβρίου 2018.