Η συγκρότηση της πενταμελούς επιτροπής αξιολόγησης των προσφορών του διαγωνισμού για το καζίνο στο Ελληνικό, αλλά και τα κριτήρια καθορισμού των δύο νέων τύπων αδειών λειτουργίας καζίνο στη χώρα, θα περιλαμβάνονται σε νομοθετική πρωτοβουλία του υπουργείου οικονομικών που θα κατατεθεί στη Βουλή τις επόμενες ημέρες.

Και τα δύο ζητήματα θεωρούνται μείζονος σημασίας για την απρόσκοπτη διενέργεια του διαγωνισμού για το καζίνο στο Ελληνικό, αλλά και ευρύτερα για τη λειτουργία της αγοράς καζίνο στη χώρα.

Η επιτροπή αξιολόγησης των προσφορών στο διαγωνισμό αδειοδότησης και λειτουργίας καζίνο στο Ελληνικό, θα αποτελείται από πέντε υψηλόβαθμους κρατικούς λειτουργούς και ο πρόεδρός της θα είναι ανώτατος δικαστικός.

Για να υλοποιηθεί απρόσκοπτα ο διαγωνισμός ωστόσο, θα πρέπει να επιλυθεί το ζήτημα του ετήσιου τιμήματος για την εκμετάλλευση της έκτασης που θα καταβάλλει το σχήμα, το οποίο θα αναλάβει να κατασκευάσει και να λειτουργήσει το καζίνο.

Όπως είχε μεταδώσει το “Economistas.gr” από τις έως τώρα διαπραγματεύσεις μεταξύ των διεθνών ομίλων που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για το καζίνο και της Lamda Development, προκύπτει απόκλιση που αγγίζει τα 10 εκατομμύρια ευρώ ετησίως. Σε ότι αφορά στον καθορισμό κριτηρίων για τους δύο νέους τύπους αδειών καζίνο, ο νόμος 4512/2018 που ψηφίστηκε τον περασμένο Ιανουάριο, προβλέπει άδεια λειτουργίας απλού τύπου, διάρκειας 10 με 15 ετών και ευρέος φάσματος δραστηριοτήτων, η οποία κυμαίνεται μεταξύ 20 και 30 ετών.

Ο νόμος μάλιστα, προέβλεπε πως τα κριτήρια των νέων αδειών θεσπίζονται από την Επιτροπή Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων, ωστόσο αποφασίστηκε εν τέλει να διευθετηθεί το ζήτημα με νομοθετική πρωτοβουλία του υπουργείου Οικονομικών. Το νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών αναμένουν εναγωνίως και οι υφιστάμενες επιχειρήσεις καζίνο, δεδομένου πως θα τροποποιήσει διατάξεις και θα συμπληρώσει κενά του νόμου 4512/2018, επιτρέποντας στα εννέα καζίνο της χώρας να υπαχθούν στο νέο φορολογικό καθεστώς.

Η ενεργοποίηση των μειωμένων φορολογικών συντελεστών αποτελεί ζήτημα επιβίωσης για τις επιχειρήσεις καζίνο, δεδομένου πως οι περισσότερες είτε βρίσκονται σε καθεστώς προστασίας, είτε στο κατώφλι εξωδικαστικού μηχανισμού με συσσωρευμένα χρέη και καθυστερήσεις στις καταβολές μισθοδοσίας. Είναι ενδεικτικό πως ο κύκλος εργασιών των καζίνο έχει μειωθεί σε ποσοστό άνω του 50% την τελευταία δεκαετία. Σύμφωνα με στοιχεία της Επιτροπής Ελέγχου και Εποπτείας Παιγνίων, ο κύκλος εργασιών των επιχειρήσεων του κλάδου από 3,18 δισεκατομμύρια ευρώ το 2008 υποχώρησε σε 1,58 δισεκατομμύρια το 2017.

Ακόμα χειρότερη ήταν η εξέλιξη των ακαθάριστων εσόδων, τα οποία διαμορφώθηκαν σε μόλις 253,5 εκατομμύρια ευρώ το 2017 έναντι 744,5 εκατομμυρίων ευρώ το 2008.

Οι επιχειρήσεις καζίνο φορολογούνται επί των μικτών κερδών (Gross Gaming Revenue), με το λεγόμενο δικαίωμα συμμετοχής του Δημοσίου, το οποίο ανέρχεται σε ποσοστό 32-35% για τις πέντε μεγαλύτερες (Λουτράκι, Πάρνηθα, Θεσσαλονίκη, Ρόδος, Ρίο) και σε ποσοστό 22% για τις τέσσερις μικρότερες (Porto Carras, Θράκη, Κέρκυρα, Σύρος). Εκτός από το δικαίωμα συμμετοχής, το Δημόσιο εισπράττει το 80% από τα έξι ευρώ του εισιτηρίου εισόδου, ενώ 2% του Gross Gaming Revenue καταλήγει στους Δήμους.

Μετά την απόδοση του δικαιώματος συμμετοχής του Δημοσίου, τα υπόλοιπα έσοδα των καζίνο φορολογούνται με τα ίδια κριτήρια που ισχύουν για όλες τις επιχειρήσεις. Με τους νέους φορολογικούς συντελεστές, η συμμετοχή του Δημοσίου θα ανέλθει σε 20% για καζίνο με μικτά κέρδη έως 100 εκατομμύρια ευρώ, σε 15% από 100 έως 200 εκατομμύρια ευρώ, σε 12% για μικτά κέρδη από 200 εκατομμύρια έως 500 εκατομμύρια ευρώ, και σε 8% για ποσά άνω των 500 εκατομμυρίων ευρώ.

Ο νόμος 4512/2018 δίνει επίσης τη δυνατότητα αδειοδότησης και λειτουργίας τριών ακόμα καζίνο σε Κρήτη, Μύκονο και Σαντορίνη, όπως επίσης και την έναρξη λειτουργίας καζίνο στη Φλώρινα, κάτι που προβλέπεται από νόμο του 1994.

Σχόλια