Κοντά 15 χρόνια μετά την κατάργηση του αεροδρομίου και παρά τις «δεσμεύσεις» και υποσχέσεις έξι κυβερνήσεων, η «μεγαλύτερη επένδυση στην Ελλάδα» εξακολουθεί να βρίσκεται… στα χαρτιά. Γιατί, μπορεί η κυβέρνηση Τσίπρα να ξεπέρασε (;) τις ιδεολογικές εσωτερικές διαμάχες της ως προς το έργο, και εδώ και ένα εξάμηνο να ευαγγελίζεται ότι «όπου να’ ναι πιάνουν δουλειά οι μπουλντόζες…», ισχυρισμοί που επαναλήφθηκαν μετ’ επιτάσεως από κυβερνητικά στελέχη και  τις τελευταίες μέρες, αλλά η Lamda Development διαψεύδει την κυβερνητική αισιοδοξία.

Με ανακοίνωσή της, η εταιρεία βάζει τα πράγματα στις πραγματικές τους διαστάσεις, και αντίθετα με τις πολύ πρόσφατες κυβερνητικές «διαβεβαιώσεις» και προσδοκίες ότι όλα είναι έτοιμα για να ξεκινήσει η επένδυση, μιλάει ανοιχτά για ανεπίλυτες εκκρεμότητες «με ορατό το ενδεχόμενο να καθυστερήσει το έργο…»

Το καζίνο και άλλες εκκρεμότητες

Το βασικό πρόβλημα που δεν έχει ακόμη επιλυθεί, είναι η προκήρυξη του διαγωνισμού για το καζίνο που προβλέπεται στην σύμβαση να λειτουργήσει εντός του χώρου και η χορήγηση της σχετικής άδειας από το δημόσιο. Η Lamda,  έχει ήδη προχωρήσει σε συνεννοήσεις με ξένους ενδιαφερόμενους για το καζίνο, και έχει ενημερώσει σχετικά το δημόσιο, που όμως δεν έχει δώσει καμιά απάντηση. Η σχετική έγκριση του δημοσίου, κανονικά θα έπρεπε να έχει δοθεί στις… αρχές Νοεμβρίου, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, ούτως ώστε –και υπό την προϋπόθεση ότι όλα θα κυλήσουν ομαλά- ο τελικός ανάδοχος του καζίνο να έχει προκύψει έως τον Φεβρουάριο, και οι τελικές υπογραφές να «πέσουν» τον Μάρτιο…

Η περίπτωση του καζίνο, όμως, δεν είναι η μόνη που φρενάρει την έναρξη της επένδυσης. Η εταιρεία, στην ανακοίνωσή της δεν εξειδικεύει και δεν κατονομάζει τις εκκρεμότητες που… χρονίζουν, αλλά κύκλοι της λένε ότι σ’ αυτές περιλαμβάνονται:

  • Η έκδοση υπουργικών αποφάσεων (ΚΥΑ) που θα εγκρίνουν τις πολεοδομικές μελέτες και στην ουσία θ’ αποτελέσουν τις πολεοδομικές άδειες.
  • Σε εκκρεμότητα παραμένει η με ευθύνη του δημοσίου εκκένωση του χώρου από δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς που βρίσκονται εκεί εγκατεστημένοι και λειτουργούν είτε νόμιμα είτε παράνομα.
  • Η εταιρεία αναφέρει ότι τον περασμένο Σεπτέμβριο, υπήρχαν ακόμη τουλάχιστον εννέα σημαντικές εκκρεμότητες-αιρέσεις που το δημόσιο είχε αναλάβει την υποχρέωση να επιλύσει, όπως να έχουν εκδοθεί από το Σ.τ.Ε όλες οι απορριπτικές αποφάσεις επί συγκεκριμένων αιτήσεων ακύρωσης του έργου στο Ελληνικό, που… δεν έχουν τελεσιδικήσει παρά το γεγονός ότι υποβλήθηκαν από την εποχή της διενέργειας του αρχικού διαγωνισμού και στρέφονται κατά των αποφάσεων της Διυπουργικής Επιτροπής Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων (ΔΕΑΑ) που οδήγησαν στον… προ ετών διαγωνισμό!

Η Εταιρεία σύμφωνα με το “iefimerida.gr”, με βάση την σύμβαση, τονίζει ότι «τα έργα στο Ελληνικό θα ξεκινήσουν  μόνο μετά την τακτοποίηση όλων των προβλεπόμενων εκκρεμοτήτων, οι οποίες και μόνο θα οδηγήσουν στη μεταβίβαση των μετοχών της «Ελληνικό Α.Ε.» από το Δημόσιο στην εταιρεία».

Τα… φρένα!

Για την ιστορία, η σημερινή κυβέρνηση από τον καιρό που ήταν αντιπολίτευση «πολεμούσε» την επένδυση, τόσο μέσα στην Βουλή όσο και «ακτιβίστικα» με κινητοποιήσεις οργανώσεών της αλλά και οπαδών της που κατοικούν στην περιοχή, με αποτέλεσμα να προκύψει ο… λόφος των ενστάσεων και προσφυγών.

Από κοντά και το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο που αντιτέθηκε, όταν έφτασε  η ώρα των αποφάσεων για την επένδυση, στο έργο ισχυριζόμενο ότι σχεδόν… ολόκληρος ο χώρος στον οποίο λειτουργούσε επί… 60 χρόνια το πρώην αεροδρομίου είναι  «αρχαιολογικός». Την τακτική κωλυσιεργίας που ακολούθησε το Κ.Α.Σ., συνεπικουρούσαν και… μέλη της κυβέρνησης, αλλά και συνδικαλιστικά στελέχη του χώρου, προσκείμενα στον ΣΥΡΙΖΑ.

Ακόμη και ο ίδιος ο κ. Σκουρλέτης, τότε αρμόδιος υπουργός και σημερινός Γραμματέας του ΣΥΡΙΖΑ, δεν έκρυβε την «ιδεολογική» αντίδραση του ίδιου αλλά και του κόμματος για την συγκεκριμένη επένδυση, άποψη με την οποία συμφωνούσαν δημόσια βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ αλλά και… εν ενεργεία υπουργοί!

Τελικά, και ύστερα από παρέμβαση του ίδιου του πρωθυπουργού (ο οποίος και έχρισε ως υπεύθυνο χειριστή της όλης υπόθεσης το υπουργό Επικρατείας Αλέκο Φλαμπουράρη) το πράγμα έδειξε ότι ξεμπλοκάρει, οι ιδεολογικές ενστάσεις παραμερίστηκαν. Και έμεινε η εντύπωση ότι… οσονούπω «πιάνουν δουλειά οι μπουλντόζες», όπως διατείνονταν μέχρι και τις τελευταίες μέρες στην κυβέρνηση. Για να έρθει η προσεκτική ανακοίνωση της εταιρείας να ξεκαθαρίσει ποια είναι η πραγματικότητα και να σημάνει… καμπανάκια!

Κατά την εκτίμηση πολιτικών κύκλων, η επ’ εσχάτοις… αισιοδοξία της κυβέρνησης πως «παίρνει μπρός» η μεγαλύτερη επένδυση στην Ελλάδα, θα πρέπει να συνδεθεί με τις διακηρύξεις (σε προεκλογικό χρόνο…) του πρωθυπουργού ότι «μετά το μνημόνιο, ανοίγει ο δρόμος για προσέλκυση κεφαλαίων και μεγάλων ξένων επενδύσεων» και ότι με την ανάπτυξη… προελαύνουσα, θα δημιουργηθούν χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας.

Σχόλια