Πάνω από €6 εκ. έχουν καταβάλει τα καζίνο στο κυπριακό κράτος από την αρχή της δραστηριότητάς τους στο νησί, σύμφωνα με τον CEO thw Melco Craig Ballantyne.

Μιλώντας στο πλαίσιο δημοσιογραφικής ενημέρωσης στο καζίνο Λευκωσίας, ο κος Ballantyne ανέφερε ότι βάσει νομοθεσίας η Κυβέρνηση εισπράττει το 15% των συνολικών μεικτών εσόδων των παιγνίων (Gross Gaming Revenue), πέραν των υπόλοιπων που έχουν να κάνουν με τον εταιρικό φόρο, τις κοινωνικές ασφαλίσεις στους εργαζόμενους κ.α.

«Προς το παρόν δεν έχουμε συγκεκριμένα στατιστικά για τους επισκέπτες μας, αλλά μπορώ να σας πω ότι πέραν των Κυπρίων, έχουμε πελάτες οι οποίοι έρχονται από το Ισραήλ, την Ρωσία, την Ιορδανία, το Ντουμπάι και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Υπάρχουν επίσης πελάτες που μας τηλεφωνούν από ξενοδοχεία της Λεμεσού κι εμείς φροντίζουμε για τη μεταφορά τους στο καζίνο», ανέφερε.

Όπως ανακοίνωσε, το μεγαλύτερο ποσό που έχει κερδίσει πελάτης μέχρι στιγμής στα κυπριακά καζίνο ήταν €500.000, ενώ το μεγαλύτερο που έχει χάσει κανείς ήταν περίπου €130.000. Και οι δύο, διευκρίνισε ήταν ξένοι υπήκοοι και όχι Κύπριοι.

Υπεύθυνος στοιχηματισμός

Το καζίνο Λευκωσίας είναι ανοιχτό από Δευτέρα έως Παρασκευή από τις 15:00 μέχρι τις 06:00, ενώ τα Σαββατοκύριακα, τις αργίες και τις εορταστικές περιόδους, λειτουργεί σε 24ωρη βάση, 7 ημέρες την εβδομάδα.

Ερωτηθείς από το Economy Today γιατί το συγκεκριμένο δορυφορικό καζίνο δεν είναι ανοιχτό 24/7 όπως εκείνο της Λεμεσού, ο κος Ballantyne απάντησε ότι αυτό προβλέπει η συμφωνία που έχει γίνει ανάμεσα στην εταιρία και την Κυβέρνηση, λόγω της εγγύτητας του Πανεπιστημίου Λευκωσίας και των εστιών όπου διαμένουν φοιτητές.

«Πρόκειται για μια ρήτρα που λειτουργεί στο πλαίσιο του “υπεύθυνου στοιχηματισμού”. Επίσης, προκειμένου να εισέλθει κανείς στο καζίνο θα πρέπει να είναι άνω των 21 ετών», είπε, προσθέτοντας ότι όσοι μοιάζουν μικρότεροι των 25 ετών θα υπόκεινται σε έλεγχο ταυτότητας, χωρίς την οποία δεν μπορούν να εισέλθουν.

Σημαντικοί κανονισμοί και έλεγχος

Όσον αφορά τυχόν περιορισμούς που άπτονται της οικονομικής κατάστασης των πελατών, σημείωσε ότι η εταιρία τηρεί αυστηρά τη νομοθεσία για την καταπολέμηση του βρόμικου χρήματος, ενώ για συναλλαγές άνω των €2.000 ζητείται ταυτότητα και κάρτα μέλους, κάτι το οποίο απαιτείται εκ νέου για συναλλαγές άνω των €50.000.

«Σκοπός αυτής της πρακτικής είναι να γνωρίζουμε ποιος είναι ο πελάτης και ποια είναι η πηγή των εσόδων του. Αυτό είναι μέρος των ευρωπαϊκών κανονισμών», είπε προσθέτοντας ότι αυτοί, μαζί με τους ελέγχους, είναι εξαιρετικά αυστηροί.

«Βρισκόμαστε σε εβδομαδιαία ακόμα και καθημερινή επαφή και συνεργασία με τις ελεγκτικές Αρχές ώστε να μην υπάρξει οποιοδήποτε πρόβλημα. Κάνω αυτή τη δουλειά επί 40 χρόνια, αυτή είναι η 11η χώρα στην οποία δραστηριοποιούμαι και αυτό είναι το 38ο καζίνο που στήνω», ανέφερε προσθέτοντας ότι η εταιρία εφαρμόζει κανόνες για «υπεύθυνο στοιχηματισμό» πριν ακόμα αυτοί θεσπιστούν.

Όπως είπε, η εταιρία έχει θέσει γενικούς κανόνες σε όλες τις χώρες τις οποίες δραστηριοποιείται: από ειδικό σταθμό παροχής συμβουλών για τους πελάτες, μέχρι διαδικασία υιοθέτησης ορίων, αυτό-αποκλεισμό σε περίπτωση που ο πελάτης το ζητήσει, καθώς και απαγόρευση εισόδου ή διακοπή (time out) για μερικούς μήνες ή και ένα χρόνο σε περίπτωση που δεν υπάρξει συμμόρφωση με τους κανονισμούς και δημιουργηθούν προβλήματα.

Πόσοι έχουν αποκλειστεί λόγω συμπεριφοράς

Στην ερώτηση αν έχουν υπάρξει μέχρι στιγμής τέτοια προβλήματα, είτε στην λειτουργία του καζίνο, είτε λόγω κακής συμπεριφοράς πελατών, ο κος Ballantyne απάντησε ότι σοβαρά προβλήματα δεν έχουν υπάρξει.

«Είχαμε κάποια περιστατικά. Μέχρι στιγμής είχαμε περίπου 65 αυτοαποκλεισμούς. Όσον αφορά πελάτες τους οποίους αποκλείσαμε εμείς, αυτό είχε να κάνει με περιπτώσεις που πήγαν να κλέψουν στα παιχνίδια ή συμπεριφορά που δεν ήταν αποδεκτή. Έτσι τους ζητήσαμε να φύγουν. Αυτές οι περιπτώσεις ήταν περίπου 90. Δεν είναι μεγάλος αριθμός», είπε.

Εξάλλου, όπως εξήγησε, πέρα από την παρακολούθηση που γίνεται μέσω των ειδικών καρτών του loyalty club, στη Λεμεσό είναι εγκατεστημένες 400 κάμερες, ενώ στη Λευκωσία είναι μόλις 100.

Προσωπικό

Όσον αφορά στους εργαζόμενους, η πλειοψηφία αυτών είναι από την Κύπρο, αλλά έχουν προσληφθεί και αρκετοί από την Ελλάδα, λόγω της εμπειρίας τους στην βιομηχανία των παιγνίων, αλλά και λόγω της γλώσσας.

«Έπρεπε να “αγοράσουμε” εμπειρία και στην Κύπρο δεν ήταν εύκολο να βρούμε. Τουλάχιστον όχι την εμπειρία που επιθυμούσαμε. Συνολικά πάντως, απασχολούμε περίπου 700 άτομα, εκ των οποίων οι 600 απασχολούνται στη Λεμεσό και 100 στη Λευκωσία», τόνισε.

ΠΗΓΗ

Σχόλια