Εδώ και πολλές δεκαετίες μεγάλος αριθμός από μεγάλες εταιρείες έχουν αρχίσει να γίνονται χορηγοί των αγαπημένων μας ποδοσφαιρικών ομάδων.
Από εταιρείες αθλητικών ειδών έως εταιρείες τροφίμων, εμφανίζονται με το λογότυπο τους στις φανέλες όλων των ποδοσφαιρικών ομάδων της Ευρώπης και του υπόλοιπου πλανήτη. Τις τελευταίες 2 δεκαετίες παρατηρείται μία αύξηση των χορηγών που προέρχονται από τον τομέα των διαδικτυακών καζίνο και γενικότερα των τυχερών παιχνιδιών, η οποία μάλιστα αυτή τη στιγμή έχει ξεπεράσει συντηρητικά οποιαδήποτε άλλη θεματική.
Αυτό φυσικά δεν προκαλεί κάποια ιδιαίτερη έκπληξη. Από τη μία πλευρά, τα διαδικτυακά καζίνο και οι εταιρίες στοιχήματος αναγνώρισαν την ευκαιρία που εμφανίστηκε στην αγορά και την εκμεταλλεύτηκαν, προωθώντας διαφημιστικά τις δραστηριότητές τους σε όλο τον κόσμο, σε δισεκατομμύρια οπαδούς ποδοσφαιρικών ομάδων.
Από την άλλη πλευρά, οι ποδοσφαιρικές ομάδες πληρώνονται αδρά για τις συμφωνίες τους αυτές, ενώ παράλληλα έχουν και το πρόσθετο πλεονέκτημα να προωθούν και το δικό τους brand μέσα από τις σελίδες και τις εκδηλώσεις των καζίνο και των στοιχηματικών εταιρειών.
Υπό αυτά τα πλαίσια ξεκίνησε για παράδειγμα η χορηγία της Βwin ως βασικού χορηγού της Ρεάλ Μαδρίτης από το 2007 έως το 2013. Κατά τη διάρκεια της χορηγίας αυτής, η συγκεκριμένη στοιχηματική εταιρεία και καζίνο, προσέφερε τους υποστηρικτές της Ρεάλ Μαδρίτης αποκλειστικές προσφορές, όπως επισκέψεις στο στάδιο της ομάδας, εισιτήρια αγώνων, αναμνηστικά της ομάδας, συναντήσεις με παίκτες κλπ. Εμπορικά για την ίδια, το αποτέλεσμα για την Bwin ήταν η αύξηση του τζίρου της εταιρείας κατά 20% στην ισπανική αγορά. Η ίδια εταιρεία συνέχισε τις χορηγίες της στην αγγλική Premier League, υπογράφοντας την περίοδο 2012/ 2013 συμβόλαιο με τη Manchester United, ύψους 2,4 εκατομμυρίων ευρώ, για τη χορηγία της φανέλας. Άλλες ομάδες που ακολούθησαν αντίστοιχες συμφωνίες με την ίδια ιστοσελίδα ήταν η Άντερλεχτ στο Βέλγιο το 2013 η Μαρσέιγ στη Γαλλία το 2014 κι αρκετές άλλες. Τα παραδείγματα αντίστοιχων περιπτώσεων είναι πάρα πολλά και τα ποσά ακόμη μεγαλύτερα, γι’ αυτό πραγματικά δεν χρειάζεται να μπούμε σε πολλές λεπτομέρειες για συγκεκριμένες ιστοσελίδες και ομάδες.
Σε όλα τα πρωταθλήματα, μεγάλα και μικρά, οι στοιχηματικές ιστοσελίδες και οι ιστοσελίδες διαδικτυακών καζίνο έχουν την τιμητική τους στις φανέλες των ομάδων. Είναι πραγματικά εντυπωσιακό το γεγονός πως στην αγγλική Championship, 17 από τις 24 ομάδες που μετέχουν στο πρωτάθλημα έχουν σπόνσορα κάποια ιστοσελίδα του χώρου. Περίπου το 60% των αγγλικών συλλόγων στις δύο κορυφαίες κατηγορίες έχουν σπόνσορα τέτοιες ιστοσελίδες (9 ομάδες από τις 20 στην Premier League).
Και στην Ελλάδα ισχύει κάτι παρόμοιο. Πάρα πολλές ελληνικές ομάδες της Super league και της Football League έχουν ως χορηγούς τους τέτοιες ιστοσελίδες, είτε πρόκειται για τον ίδιο τον ΟΠΑΠ και τα παιχνίδια του, είτε για άλλες διαδικτυακές ιστοσελίδες με νόμιμες άδειες στην Ελλάδα, όπως είναι πχ. Sportingbet, Stoiximan και άλλες.
Φυσικά, δεν είναι μόνο το ποδόσφαιρο το οποίο παρατηρείται το συγκεκριμένο φαινόμενο. Παρόμοιοι χορηγοί υπάρχουν και σε άλλα δημοφιλή αθλήματα, όπως το μπάσκετ, το βόλεϊ κλπ. Μάλιστα, παράλληλα με την πρόσφατη ρύθμιση της αγοράς των τυχερών παιχνιδιών στις ΗΠΑ, πραγματοποιήθηκε αυτό το καλοκαίρι μία τεράστια συμφωνία ανάμεσα στο NBA και σε όμιλο τυχερών παιχνιδιών, που θα αποφέρει πάρα πολλά εκατομμύρια στην αμερικανική λίγκα, ενισχύοντας ακόμη περισσότερο το προϊόν, που ήδη βέβαια αξίζει δισεκατομμύρια δολάρια. Άρχισαν μάλιστα εδώ και 2 χρόνια και οι διαφημιστικές χορηγίες στις φανέλες. Ανάλογες συμφωνίες, αλλά με σαφώς χαμηλότερα οικονομικά δεδομένα έχουνε γίνει με συγκεκριμένες ομάδες και με συγκεκριμένα πρωταθλήματα στην Ευρώπη, αλλά και στην Ελλάδα.